Początkującym copywriterom SEO jawi się jako najgorszy wróg, przez którego należy pisać niczym robot, w kółko powtarzając te same frazy lub abstrakcyjne słowa kluczowe. Jednak można napisać poczytny tekst bez wpadania w pułapkę. Oto 5 przykazań dobrego SEO, którymi musi kierować się copywriter.
1. Odpowiednio nazywaj obrazy
Nie wolno nazwać obrazów JPEG00001. To marnotrawco miejsca na słowo kluczowe! Obrazy wyszukują się w innym miejscu niż treści, co daje Ci dodatkową drogę na promowanie swojej strony. Niezmiernie ważny jest również opis pod zdjęciem – niech będzie naszpikowany słowami kluczowymi – Czytelnicy Ci to wybaczą.
2. Umieszczaj linki przy każdej okazji
Zacznij umieszczać w każdym możliwym miejscu w internecie linki do Twojej strony. Fora, portale branżowe, social media – to strefy dla wyrozumiałych ludzi, jednak i oni mają swoją cierpliwość. Pamiętaj o tym, że wszyscy nienawidzą spamu, więc nie dopuść do sytuacji, kiedy na widok odnośnika do Twojej strony ludzie zaczynają w panice blokować Twoje wiadomości. Umieszczaj linki z głową, a pozycja witryny w rankingach będzie sukcesywnie rosnąć.
3. Zapewnij gościom dobre treści
Blogi to świetny sposób na zwiększenie ruchu. Daj im dobrą treść, a nie materiał klasy B tylko dlatego, że wolisz lepsze teksty umieszczać na głównej stronie. Blogi to potężne narzędzie ułatwiające komunikację z klientami, przekazywanie ważnych informacji czy budowanie wizerunku. Dobrze napisana notka na blogu jest niejednokrotnie warta więcej, niż droga kampania reklamowa.
4. Odświeżysz informacje zawarte na stronie
Dotyczy to zarówno bloga, jak i wszystkich innych treści znajdujących się w witrynie. Nic bardziej nie odstrasza klientów, jak dział „aktualności”, w którym najświeższa informacja ma 3 lata. Zadbaj o to, by adres, nr telefonu, nazwiska pracowników, linki do partnerów i zadowolonych klientów były na bieżąco odnawiane. Do starych wpisów na blogu dodawaj odnośniki do nowopowstałych notek, a umieszczone tam informacje przejrzyj pod względem przydatności.
5. Dodaj wartość
Daj klientom korzyść ze swojej wiedzy. Daj im świeże pomysły. Daj możliwość poznania Twojej firmy i produktów. Daj zaspokoić ciekawość. Nie przejmuj się tym, że oddasz w ten sposób lata nauki i praktyki za darmo. Prawda jest taka, że im więcej dajesz, tym więcej zyskujesz czytelników, a część z nich na pewno stanie się Twoimi klientami. Nie twórz więc treści na stronę, które są jedynie sloganami reklamowymi czy pustymi frazesami.
Te 5 przykazań to podstawa do stworzenia treści, dzięki którym Twoja strona internetowa nie zniknie w odmętach internetu (czyli nie będzie się wyświetlać – o zgrozo! – dopiero na 3 stronie w Google). Jak każdy copywriter, tak i my w Polskich Znakach, musimy trzymać się narzuconych reguł, by nasze teksty podobały się zarówno klientom, jak i odbiorcom. Jednak najbardziej wymagający okazuje się trzeci czytelnik – wyszukiwarka internetowa. Czasem warto zainwestować w dobre teksty SEO!
Specjalistka od reklamy i marketingowiec z zacięciem do pisania tekstów, które sprzedają. Lekkim piórem tworzy bystre treści przyciągające uwagę. Jedyne co sprawia jej trudność to… mycie okien.