Marketing internetowy – co to jest i od czego zacząć?

Dziś wysokiej jakości produkty oraz dobra obsługa mogą okazać się niewystarczające do utrzymania wysokiej pozycji firmy na rynku. Najistotniejsze jest bowiem to, aby o firmie dowiedziała się możliwie jak największa liczba potencjalnych klientów. Jakie narzędzia są w tym celu najczęściej wykorzystywane? Mowa tutaj oczywiście o marketingu internetowym. Jakie działania obejmują tę formę marketingu? Jakimi narzędziami dysponuje e-marketing?

Czym jest marketing internetowy? Najważniejsze informacje

Marketing internetowy to szereg działań reklamowych, które prowadzone są z wykorzystaniem między innymi wyszukiwarek internetowych, popularnych portali społecznościowych oraz aplikacji mobilnych. Niezależnie od metody, wszystkie te działania mają jednakowy cel: prezentację oraz budowanie rozpoznawalności marki w internecie.

Skuteczne działania marketingu internetowego pozwalają na dotarcie do jak największej liczby odbiorców. Mogą one więc przynieść firmie ogromne korzyści finansowe. Dlatego też warto zainwestować w tego typu działania.

Różne formy marketingu internetowego

Promocja danej marki w internecie może odbywać się na wiele różnych sposobów, na przykład: pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych (SEO), Social Media Marketing oraz kampanie reklamowe Google Ads. Skupimy się teraz na tych trzech wspomnianych wyżej narzędziach.

  • Pozycjonowanie oraz optymalizacja stron internetowych – czyli tak zwane SEO (Search Engine Optimization) stanowi najpopularniejsze narzędzie marketingu internetowego. Celem pozycjonowania oraz optymalizacji stron jest ich odpowiednie dostosowanie do wymogów wyszukiwarek internetowych, dzięki czemu zwiększa się widoczność marki w wynikach wyszukiwania (np. Google). Najważniejszym czynnikiem wpływającym na skuteczność SEO jest odpowiedni wybór słów kluczowych.
  • Social Media Marketing – w obecnych czasach to jeden z najskuteczniejszych sposobów promocji marki w sieci. Głównie ze względu na to, że znaczna większość populacji spędza teraz sporą część swojego wolnego czasu właśnie w social mediach. Najczęściej wykorzystywanymi portalami społecznościowymi w dziedzinie marketingu internetowego są: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter oraz YouTube. Bardzo ważne jest dobranie odpowiedniego narzędzia, które powinno być dopasowane do charakteru prezentowanej marki. Spośród wyżej wymienionych portali społecznościowych do prowadzenia kampanii reklamowych najczęściej wybierany jest oczywiście Facebook. Jest to bowiem najbardziej uniwersalne rozwiązanie, na którą zdecydować się mogą marki praktycznie każdej branży.
  • Kampanie reklamowe Google Ads – to również jedno z częściej wykorzystywanych narzędzi marketingu internetowego. Google Ads jest systemem reklamowym, którego zadaniem jest wyświetlanie różnego rodzaju linków sponsorowanych, bannerów oraz reklam tekstowych w wynikach wyszukiwania Google. Usługa ta rozliczana jest na podstawie liczby kliknięć w daną reklamę (Cost Per Click) oraz liczby odsłon banneru (Cost Per Mille). Przygodę z kampanią reklamową Google Ads rozpocząć należy od doboru słów kluczowych. Na szczęście dostępne jest odpowiednie narzędzie, które znacznie ułatwia to zadanie. Mowa o tu Planerze Słów Kluczowych Google.

Jak wybrać najlepsze narzędzie marketingu internetowego?

Działania marketingu internetowego dla niektórych mogą wydawać się banalnie proste. Jednak aby zacząć przygodę z e-marketingiem należy mieć niezbędną wiedzę na ten temat. W przeciwnym razie trzeba liczyć się z ryzykiem utraty niemałej sumy pieniędzy. Dlatego też tego typu działania najlepiej powierzyć doświadczonej agencji (takiej jak Agencja Copywriterska Polskie Znaki), która pozwoli Twojej firmie zaistnieć w wirtualnym świecie. Specjaliści dobiorą najlepsze narzędzie marketingu internetowego, dzięki czemu szansa na sukces wzrośnie.

Prowadzisz profil firmy w mediach społecznościowych? Chcesz, żebyśmy Ci w tym pomogli? Zobacz naszą ofertę i daj nam znać! Dzwoń do Agencji Copywriterskiej Polskie Znaki pod numer 792 213 177 lub ślij pytania pod adres e-mail: biuro@polskieznaki.pl.

Kategorie: Wiedza o reklamie.