Marketing internetowy to pojęcie obejmujące szereg działań, które mają na celu między innymi wprowadzenie nowego produktu na rynek, jego promocję lub prezentację marki. A wszystko to z wykorzystaniem popularnego narzędzia, jakim jest internet! Jednym z istotnych elementów marketingu internetowego jest właśnie SEO (Search Engine Optimization), czyli inaczej – pozycjonowanie stron. Na czym dokładnie polega?
SEO – co to właściwie jest?
Skrót SEO pochodzi od angielskiej nazwy Search Engine Optimization i oznacza optymalizację stron www pod wyszukiwarki internetowe. SEO ma na celu osiągnięcie przez daną stronę internetową możliwie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania (np. Google).
Optymalizacja stron internetowych pod kątem SEO pozwala na stworzenie przejrzystych treści, dzięki którym internauci są w stanie szybko znaleźć odpowiedzi na wszystkie nurtujące ich pytania. Strony internetowe zaprojektowane w ten sposób bez wątpienia zostaną docenione przez użytkowników, którzy niejednokrotnie będą do nich wracać oraz polecać je innym.
Co to jest SEM i czym różni się od SEO?
Skrót SEM pochodzi od nazwy Search Engine Marketing oznaczającej marketing w wyszukiwarkach. Bardzo często pojęcie SEM utożsamiane jest z pojęciem SEO. Osoby zrównujące ze sobą te dwa procesy są jednak w błędzie. SEM stanowi bowiem grupę działań promocyjnych obejmujących między innymi: pozycjonowanie, optymalizację stron internetowych oraz prowadzenie kampanii linków sponsorowanych. SEM obejmuje więc działania SEO.
Z czego składa się proces pozycjonowania?
Na proces pozycjonowania strony internetowej składa się optymalizacja strony oraz linkbuilding. Sam etap optymalizacji polega na dostosowaniu funkcjonalności strony do konkretnych preferencji użytkowników oraz wyszukiwarek internetowych.
Optymalizacji podlega nie tylko sama treść dostępna na stronie, ale również sam kod. Linkbuilding jest zaś procesem polegającym na zdobywaniu linków (inaczej odnośników) z innych stron do własnej. Co ciekawe, nie liczy się sama liczba takich linków, ale ich jakość. Możemy się również spotkać z podziałem na działania On-page oraz Off-page. Czym różnią się one od siebie?
- On-page SEO – czyli wszelkiego rodzaju działania wykonywane na stronie. Zaliczyć do nich można między innymi: dokonanie poprawek w kodzie, poprawa prędkości ładowania strony internetowej oraz optymalizacja jej treści pod frazy kluczowe, a także rozmieszczenie tych treści na stronie. On-page SEO to również poprawianie ewentualnych błędów na stronie internetowej.
- Off-page SEO – czyli zadania realizowane poza stroną internetową. Obejmują one w szczególności analizę konkurencji oraz szeroko pojęty link building.
Wszystkie te rodzaje działań SEO są równie istotne, dlatego nie powinniśmy lekceważyć żadnego z nich. Odpowiednie podejście do każdego ze wspomnianych zadań to zdecydowanie większa szansa osiągnięcia sukcesu.
Od czego zacząć?
Pozycjonowanie strony internetowej to długotrwały proces. Zazwyczaj na jego efekty trzeba czekać przez długi okres czasu, a samo ich uzyskanie nie jest łatwe. Jak najlepiej rozpocząć proces SEO? Poniżej opisane zostały najważniejsze kroki.
Pierwszym z nich jest wyodrębnienie słów kluczowych, które najlepiej opisują daną działalność. Tak, jak na tradycyjnym rynku, tak i w internecie, musimy liczyć się z ogromną konkurencją. Dlatego też w procesie SEO istotna jest analiza konkurencji w Google. Warto również dokładnie określić oczekiwania związane z pozycjonowaniem strony.
Proces SEO obejmuje także okresowe analizy wyników. Tylko dzięki nim możliwe będzie śledzenie efektów pozycjonowania. Gdy efekty okażą się niesatysfakcjonujące, warto przemyśleć zmianę kierunku prowadzenia działań.
SEO to inaczej nieustanne rozbudowywanie strony. Dodawanie unikalnych treści z pewnością przyciągnie wielu użytkowników i pozytywnie wpłynie na wysokie miejsce witryny w wyszukiwarce. Skuteczne teksty pod pozycjonowanie warto zlecić oczywiście profesjonalnej agencji.
Prowadzisz profil firmy w mediach społecznościowych? Chcesz, żebyśmy Ci w tym pomogli? Zobacz naszą ofertę i daj nam znać! Dzwoń do Agencji Copywriterskiej Polskie Znaki pod numer 792 213 177 lub ślij pytania pod adres e-mail: biuro@polskieznaki.pl.
Dziennikarz, bloger, copywriter. Określeń jest wiele, ale wszystkie sprowadzają się do jednego… do tworzenia interesujących tekstów. Prywatnie miłośnik kina i nowych technologii. Szanuje ojczysty język, nie lubi przy tym zbędnych zapożyczeń.