Można śmiało stwierdzić, że obecnie firma nie istnieje, kiedy nie korzysta z social mediów. Media społecznościowe dają wielkie możliwości, Społeczności internetowe pozwalają w prosty i szybki sposób kontaktować się z fanami czy klientami. Czy istnieje sprawdzony przepis na to jak zarabiać na social mediach?
Społeczności nie tylko dla zwykłych ludzi
Popularne dziś portale społecznościowe powstały w celu zrzeszania fanów z całego świata. Dziś to również doskonały sposób na reklamę. Wszystko zaczęło się, kiedy Mark Zuckerberg, założyciel Facebook’a wpadł na genialny pomysł, aby również firmy i osoby publiczne kontaktowały się ze swoimi klientami i fanami poprzez oficjalne profile. Portal dał możliwość tworzenia tak zwanych fanepage’y. To właśnie dzięki nim mamy możliwość śledzenia znanych osobistości i poczynań firm.
Czy można na tym zarabiać?
Obecnie wiele firm doskonale zdaje sobie sprawę, że z klientami warto kontaktować się za pomocą social mediów. To reklama, która naprawdę może się opłacić. A opłaca się nie tylko firmą. Powstało wiele firm branżowych, które zajmują się wyłącznie reklamą w internecie. Administrator pobiera opłaty za prowadzenie kampanii, a firma oczywiście zyskuje coś więcej niż sam profil – kontakt z klientami oraz reklamę.
W branży social media pojawiło się nowe stanowisko – administrator fanpage’a. Co robi taka osoba?
- aktualizuje statusy;
- wstawia zdjęcia, filmiki lub linki do portali zewnętrznych;
- odpowiada za komunikację z fanami.
Czy reklama w social media się opłaca?
Ciężko jednoznacznie stwierdzić w jakim stopniu reklama w mediach społecznościach będzie dla firmy opłacalna. Aby jednak rzucić więcej światła na tę kwestię, należy przybliżyć pojęcie ROI.
ROI oznacza stosunek zysków netto do kosztów. Dla reklamodawcy jest to zazwyczaj najważniejszy wskaźnik. Bierze on pod uwagę konkretne cele reklamowe i ukazuje rzeczywisty wpływ reklam na jego firmę. Dokładna metoda wyznaczania ROI zależy od celów kampanii.
W kampaniach reklamowych w internecie przeważnie stosuje się klika różnych kreacji reklamowych lub wersji reklamy. Na podstawie wyników kampanii następnie wybiera się najskuteczniejszą reklamę i wokół niej koncentruje się dalsze prace.
Jak poznać zatem, która reklama przyniesie najlepsze efekty? Tutaj właśnie z pomocą przychodzi nam ROI, znajomość tego współczynnika pozwala ocenić, czy wydatki na reklamę przynoszą zdrowe zyski dla firmy.
Dziennikarz, bloger, copywriter. Określeń jest wiele, ale wszystkie sprowadzają się do jednego… do tworzenia interesujących tekstów. Prywatnie miłośnik kina i nowych technologii. Szanuje ojczysty język, nie lubi przy tym zbędnych zapożyczeń.