Jak pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż w internecie?

Niezależnie od tego jaki rodzaj biznesu prowadzisz, skuteczna reklama jest kluczem do sukcesu. Pozyskiwanie nowych klientów, którzy zostaną z Tobą na długo, to trudne zadanie. Musisz więc wiedzieć jakich narzędzi i strategii marketingowych używać. Mamy dla Ciebie kilka rad na dobry początek!

Dziś coraz większy odsetek ludzi ma dostęp do wirtualnej sieci, wszyscy tworzymy jedną globalną społeczność. Kontakt i wymiana informacji zostały znacznie ułatwione. To bardzo dobry znak dla przedsiębiorców, głównie działających w branży e-Commerce. Reklama internetowa jest tania i daje niemal nieograniczone możliwości pozyskiwania klientów. Tylko od czego zacząć?

Pozycjonuj swoją stronę internetową

To dziś jedna z popularniejszych metod reklamy internetowej. Właściciele sklepów i stron starają się zaistnieć w internecie na jak najwyższym miejscu w wyszukiwarkach. Wszelkie działania SEO powinny prowadzić do tego, że klientowi, po wpisaniu przez niego odpowiedniej frazy, pokaże się właśnie Twoja strona.

To nie tylko popularna, ale i jedna z najlepszych metod zdobywania internetowych klientów. Głównie dlatego, że internet jest pierwszym miejscem, w którym szerokie grono internautów szuka informacji. Badania przeprowadzone przez portal Firmy.net pokazują, że 14,8% polskim firm internetowych skutecznie korzysta z tej formy reklamy.

Twoim celem powinno być to, by znaleźć się możliwie na najwyższej pozycji dla jak największej ilość haseł. To zwiększy liczbę Twoich klientów. Oczywiście musisz też zadbać o dobre opinie oraz o to, aby tych klientów utrzymać. Tutaj duże znaczenie ma jakość usług i konkurencyjna cena.
Pozycjonowanie stron nie jest jednak łatwym zadaniem. Zajmują się tym wyspecjalizowane osoby. Działania SEO wymagają wiedzy, cierpliwości i systematycznego budowania zaplecza. Powierzenie naszego sklepu lub strony w nieodpowiednie ręce, może poskutkować efektem odwrotnym od założonego.

Wysyłaj e-maile do klientów

Wysyłanie e-maili do klientów to stara praktyka, która jak się okazuje, nadal jest bardzo skuteczna. Z badaniach firmy Mind Progress Group wynika, że procent zwrotu ceny (ROI) wynosi 222%. W praktyce oznacza to, że za każdą zainwestowaną złotówkę na kampanię
e-mailingową, średnio zyskamy 222 zł na sprzedaży. Jak wynika z raportu przedstawione na początku 2015 roku przez Mind Progress Group, aż 40,3% firm korzysta z e-mailingu i newsletterów. Tutaj jest tylko jedno „ale”… wiadomość nie może być spamem!
Zanim wyślesz e-maile do potencjalnych klientów, zrób rozeznanie. Musisz wiedzieć w jaką grupę docelową celujesz. Poznaj ich – dowiedź się w jakim są wieku, czego oczekują, czym zajmują się na co dzień i czego szukają w internecie. Jeśli określisz grupę docelową, łatwiej będziesz mógł skonstruować odpowiedni przekaz. Pamiętaj o tym, że treść wiadomości nie może być „byle jaka”.

W dalszej kolejności, musimy skupić się na treści e-maila: czy ma to być oferta na konkretny produkt, czy też na cały sklep internetowy? Co chcemy osiągnąć poprzez tego typu reklamę – zdobyć nowych klientów, czy tylko poinformować ich o nowo powstałej firmie oraz zwiększyć świadomość naszej marki? Dobra rada na początek. Skup się przede wszystkim na treści wysokiej jakości i od samego początku zbieraj adresy e-mail od odwiedzających Twój serwis.

Wysyłaniem profesjonalnych wiadomość zajmują się wyspecjalizowane agencje, które odpowiednio wyselekcjonują grupę docelową, stworzą skuteczny przekaz i zajmą się systematyczną dystrybucją.

Znajdź partnerów

To kolejna, bardzo popularna i skuteczna metoda promocji. Polega na tym, że musisz znaleźć partnerów, którzy zgodzą się promować Twoją działalność w zamian za prowizję od wygenerowanej sprzedaży, lub też ustaloną z góry opłatę. Takimi partnerami mogą być firmy lub osoby prywatne.

Jeśli chciałbyś pozyskać partnera, najpierw musisz znaleźć serwis lub portal, który mógłby promować Twoją firmę. Ważne będzie też zainwestowanie w odpowiednie oprogramowanie. Program partnerski możesz rozwijać poprzez zdobywanie nowych partnerów oraz dostarczanie im odpowiednich materiałów i narzędzi do promocji.

Przyciągnij więcej klientów dzięki AdWords

Niezależnie od tego, czy chcesz przyciągnąć do witryny więcej klientów, zwiększyć sprzedaż online, czy zachęcić klientów, by do Ciebie dzwonili lub wracali na Twoją stronę, możesz skorzystać z opcji reklamowej, którą proponuje firma Google.

Dzięki kampaniom AdWords, możesz szybko dotrzeć do klientów nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. System reklamowy Google pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense. Dodatkowym plusem jest to, że płacisz tylko za wyniki.

To bardzo popularna strategia pozyskiwania klientów w internecie. Z badań przeprowadzonych przez portal Firmy.net, będącą katalogiem firm, wynika, że przy pomocy AdWords, swoich klientów pozyskuje aż 14,3% małych przedsiębiorstw.

Wykorzystaj Facebook’a

Facebook to potężne narzędzie, które pozwala na skuteczną i darmową reklamę. Nie zapomnij więc o nim, kiedy będziesz budował swoją kampanię reklamową.

Pamiętaj, że użytkownicy sami będą generować ruch na Twojej stronie dzięki polubieniem i komentarzom na portalach społecznościowych. Musisz więc ich namówić do tego, aby zaczęli to robić. Aby zachęcić użytkowników do udostępniania naszej strony, musimy oferować ciekawe treści. Zainwestujemy więc w specjalistę i rozbuduj serwis o blog. Dzięki udostępnieniom na portalach społecznościowych, może zwiększyć ruch na stronie nawet o ok. 80%. Pamiętaj też, że aby zwiększać ruch należy konstruować treści w sposób wywołujący emocje, zaś ich układ tak, by zachęcał do ich udostępniania.

Najlepiej jeśli wokół strony buduje się społeczność, która współtworząc jej treść, identyfikuje się z nią i reagując emocjonalnie na prezentowaną zawartość, pragnie ją pokazać innym, co w efekcie skutkuje jej udostępnianiem np. na Facebook’u. Dlatego ważne jest też, aby pod każdą treścią był przycisk „udostępnij”.

Kategorie: Wiedza o reklamie.