Nie jest to żadna odkrywcza teoria, ale dziś, żeby odnieść sukces w internecie trzeba się wyróżnić na tle konkurencji. Tylko co znaczy „wyróżnić się”? Ogólnie chodzi o to, aby nie iść utartą ścieżka i trzymać się z dala od schematów. Kluczem jest tutaj nieszablonowa strona internetowa. Jak ją zaprojektować? Na co zwracać uwagę?
Od czego zacząć?
Myśl nieszablonowo! Ok… łatwiej powiedzieć, niż zrobić. Tutaj wszystko zależy od tego, czy zlecasz stronę www do wykonania agencji, czy projektujesz ją samemu. Niezależnie jednak od tego, warto przyjrzeć się konkurencji i… zaprojektować stronę zupełnie inaczej!
Internet jest na tyle duży, że nie potrzebuje kolejnej strony internetowej, opartej na darmowym szablonie WordPress’a, która jest pełna zdjęć z darmowych baz. Strona wcale nie musi być przekombinowana i droga, ale niech opiera się na indywidualnym pomyśle. Wbrew pozorom, wyróżnienie się na tle konkurencji wcale nie jest takie trudne.
Postaw na prostotę
Ne musisz tworzyć skopiowanych konstrukcji, aby się wyróżnić. Wręcz przeciwnie. Postaw na prostotę. To naprawdę działa! Wie o tym każda szanująca się agencja reklamowa na świecie.
Internauci mają dzisiaj dość przeładowanych treścią stron. Liczy się szybki dostęp do informacji. Skomplikowane layouty i fajerwerki graficzne już dawno wyszły z mody. Dziś liczy się funkcjonalność i czytelność.
Zaskocz czytelnika interesującymi treściami
„Jesteśmy najlepszą firmą w branży, która działa na rynku XX lat. Oferujemy najwyższą jakość i niskie ceny”.
Ile razy można czytać ten sam tekst? Podobne formułki pojawiają się na tysiącach, jak nie milionach stron internetowych. Nawet jeśli faktycznie oferujesz niskie ceny i wysoką jakość, warto przedstawić to w nieco bardziej interesującej formie. Czas skończyć ze sztampowym bełkotem! To po prostu nie działa.
Liczą się tylko dobre teksty! Hasła, które przyciągają, nagłówki, które mogą zdziałać cuda i znaki, które niosą prawdziwy przekaz… bez prześwietlonych kliszy i schematów. Gwarantuję Wam, że unikalne i interesujące treści wyróżnią Waszą stronę w tłumie.
Jeśli nie wiesz jak takie treści stworzyć, zawsze możesz zatrudnić profesjonalnego copywritera. Zdziwisz się, jak nowatorsko można opisać Twoją firmę i produkty, które oferujesz.
Miej dystans do siebie i swojej firmy
Uśmiechnięte panie w garsonkach, uściski dłoni, panowie w wyprasowanych koszulach, z nienagannie ułożonymi włosami i ze śmiertelnie poważnymi minami… na taki widok jesteśmy skazani odwiedzając zdecydowaną większość stron internetowych. Ale czy tak musi być? Jesteśmy skazani na stockowe zdjęcia z Fotolii i nudę i nadęcie? Marketing to nie opera, a zbyt napompowany balon szybko pęka.
Nawet jeśli jesteście poważnymi przedsiębiorcami i prowadzicie poważny biznes, strona internetowa wcale taka być nie musi. Ba! Nawet lepiej jeśli taka nie będzie. Czasem warto zrezygnować z oficjalnego designu na rzecz kreatywnej szaty graficznej. Luz, naturalność, ciekawe pomysły, nutka dobrego humoru i odrobina dystansu do samego siebie mogą zdziałać cuda.
Dziennikarz, bloger, copywriter. Określeń jest wiele, ale wszystkie sprowadzają się do jednego… do tworzenia interesujących tekstów. Prywatnie miłośnik kina i nowych technologii. Szanuje ojczysty język, nie lubi przy tym zbędnych zapożyczeń.