Mały budżet, skuteczna reklama – pomysł na udany marketing

Dawniej klienci przychodzili sami, a dziś firmy toczą o nich prawdziwe wojny. Reklama jest skutecznym orężem w tym boju. Problem pojawia się tylko wtedy, kiedy brakuje Ci na nią pieniędzy… Dopiero zaczynasz swoją przygodę z biznesem i nie dysponujesz znacznymi środkami na promocję? Spokojnie, wbrew pozorom nie jesteś wcale na straconej pozycji.

Dobry produkt nie potrzebuje reklamy?

Dawniej mawiało się, że dobry produkt sam się obroni i nie potrzebuje reklamy. Tak, to było kilkanaście lat temu. Dziś mamy inne czasy. Konkurencja nie śpi i zrobi wszystko, aby wygryźć Cię z rynku, nawet z o wiele słabszym produktem lub usługą. Dziś popularne (i prawdziwe) jest inne przysłowie – reklama jest dźwignią handlu!

 

Wyróżnij się w tłumie… resztę zrobią Twoi klienci

To podstawowy błąd niemal każdej początkującej firmy, niezależnie od branży, w której działa – wszystkie są niemal takie same! Nie ma w takim razie nic dziwnego w tym, że nikt nie mówi głośnio o firmie, która jest kropka w kropkę podobna do milionów pozostałych przedsiębiorstw. Co zatem zrobić, żeby to zmienić? Wystarczy znaleźć sposób na to, aby warto było o Twojej firmie opowiadać. Jeśli się wyróżnisz, resztę zrobią Twoi fani – klienci.

Niestety, znalezienie „tego czegoś” nie jest wcale takie proste, tym bardziej kiedy działasz w mało porywającej branży, takiej jak chociażby copywriting, księgowość czy sprzedaż opon. Nie jest to jednak niemożliwe. Wystarczy przekazać klientom swoją historię i pokazać, że za Twoją firmą stoi coś większego niż tylko chęć zarabiania pieniędzy. Właśnie na tym polega udany marketing. Nie wierzysz? Spójrz na kilka przykładów:

  • historia Coca-Coli;
  • historia McDonald’s;
  • historia Apple.

Dziś te firmy to światowe giganty, które nie potrzebują reklamy. Za każdą z tych wielkich marek stoi jednak niesamowita historia.

Bieda

Nawet z małym budżetem możesz zadbać o odpowiedni rozgłos i reklamę!

Jak przekazać ludziom swoją opowieść?

Czy wiesz, na czym polegała sprzedaż, kiedy nie było internetu, radia czy telewizji? W dawnych czasach wędrowni handlarze jeździli z miasta do miasta i oferowali swoje towary. Aby zaciekawić mieszkańców swoimi dobrami, opowiadali im historie:

  • Skąd wziął się ten dywan?
  • Dlaczego ta przyprawa leczy wszystkie dolegliwości świata?
  • Co takiego wyjątkowego jest w tym czajniku?

Ludzie kupowali te historie, a wraz z nimi – produkty. W dużej mierze sukces zależał od tego, w jakim stopniu handlarz zaciekawił mieszkańców. Lawina ruszała! Klienci opowiadali te historie swoim znajomym i rodzinie. Sprzedaż się kręciła!

Dziś jest podobnie, jednak nie musisz jeździć wozem z miasta do miasta, aby reklamować swoje produkty. Opowiadać swoją historię możesz nowoczesnymi metodami, takimi jak na przykład:

To tylko nieliczne sposoby na to, aby tanio i skutecznie zacząć promować swój biznes i swoją firmę.

 

Chcesz, żebyśmy Ci w tym pomogli? Zobacz naszą ofertę i daj nam znać! Dzwoń do Agencji Copywriterskiej Polskie Znaki pod numer 792 213 177 lub ślij pytania pod adres e-mail: biuro@polskieznaki.pl.

 

Kategorie: Wiedza o reklamie.