Dawniej klienci przychodzili sami, a dziś firmy toczą o nich prawdziwe wojny. Reklama jest skutecznym orężem w tym boju. Problem pojawia się tylko wtedy, kiedy brakuje Ci na nią pieniędzy… Dopiero zaczynasz swoją przygodę z biznesem i nie dysponujesz znacznymi środkami na promocję? Spokojnie, wbrew pozorom nie jesteś wcale na straconej pozycji.
Dobry produkt nie potrzebuje reklamy?
Dawniej mawiało się, że dobry produkt sam się obroni i nie potrzebuje reklamy. Tak, to było kilkanaście lat temu. Dziś mamy inne czasy. Konkurencja nie śpi i zrobi wszystko, aby wygryźć Cię z rynku, nawet z o wiele słabszym produktem lub usługą. Dziś popularne (i prawdziwe) jest inne przysłowie – reklama jest dźwignią handlu!
Wyróżnij się w tłumie… resztę zrobią Twoi klienci
To podstawowy błąd niemal każdej początkującej firmy, niezależnie od branży, w której działa – wszystkie są niemal takie same! Nie ma w takim razie nic dziwnego w tym, że nikt nie mówi głośnio o firmie, która jest kropka w kropkę podobna do milionów pozostałych przedsiębiorstw. Co zatem zrobić, żeby to zmienić? Wystarczy znaleźć sposób na to, aby warto było o Twojej firmie opowiadać. Jeśli się wyróżnisz, resztę zrobią Twoi fani – klienci.
Niestety, znalezienie „tego czegoś” nie jest wcale takie proste, tym bardziej kiedy działasz w mało porywającej branży, takiej jak chociażby copywriting, księgowość czy sprzedaż opon. Nie jest to jednak niemożliwe. Wystarczy przekazać klientom swoją historię i pokazać, że za Twoją firmą stoi coś większego niż tylko chęć zarabiania pieniędzy. Właśnie na tym polega udany marketing. Nie wierzysz? Spójrz na kilka przykładów:
- historia Coca-Coli;
- historia McDonald’s;
- historia Apple.
Dziś te firmy to światowe giganty, które nie potrzebują reklamy. Za każdą z tych wielkich marek stoi jednak niesamowita historia.
Jak przekazać ludziom swoją opowieść?
Czy wiesz, na czym polegała sprzedaż, kiedy nie było internetu, radia czy telewizji? W dawnych czasach wędrowni handlarze jeździli z miasta do miasta i oferowali swoje towary. Aby zaciekawić mieszkańców swoimi dobrami, opowiadali im historie:
- Skąd wziął się ten dywan?
- Dlaczego ta przyprawa leczy wszystkie dolegliwości świata?
- Co takiego wyjątkowego jest w tym czajniku?
Ludzie kupowali te historie, a wraz z nimi – produkty. W dużej mierze sukces zależał od tego, w jakim stopniu handlarz zaciekawił mieszkańców. Lawina ruszała! Klienci opowiadali te historie swoim znajomym i rodzinie. Sprzedaż się kręciła!
Dziś jest podobnie, jednak nie musisz jeździć wozem z miasta do miasta, aby reklamować swoje produkty. Opowiadać swoją historię możesz nowoczesnymi metodami, takimi jak na przykład:
- artykuł sponsorowany – teksty o Twojej firmie w zewnętrznych mediach;
- artykuł na swoim blogu firmowym – ciekawe teksty na Twoim firmowym blogu;
- notka w mediach społecznościowych – regularnie prowadzony profil na Facebook’u, Instagramie czy innych portalach społecznościowych.
To tylko nieliczne sposoby na to, aby tanio i skutecznie zacząć promować swój biznes i swoją firmę.
Chcesz, żebyśmy Ci w tym pomogli? Zobacz naszą ofertę i daj nam znać! Dzwoń do Agencji Copywriterskiej Polskie Znaki pod numer 792 213 177 lub ślij pytania pod adres e-mail: biuro@polskieznaki.pl.
Dziennikarz, bloger, copywriter. Określeń jest wiele, ale wszystkie sprowadzają się do jednego… do tworzenia interesujących tekstów. Prywatnie miłośnik kina i nowych technologii. Szanuje ojczysty język, nie lubi przy tym zbędnych zapożyczeń.