Czy Twoja firma potrzebuje copywritera? Część I: Oszczędność czasu

Tak jak ryba bez wody, strona internetowa, blog czy fanpage nie może żyć bez tekstu – atrakcyjnego tekstu, który przyciągnie uwagę potencjalnego klienta lub czytelnika. Tylko kto go stworzy? Dziś wyjaśnię Ci dlaczego inwestycja w dobrego copywritera to jedna z najlepszych decyzji biznesowych jakie podjąłeś.

 (C) Unsplash - Pixabay.com

(C) Unsplash – Pixabay.com

Pisać nie zawsze znaczy „pisać”

Tak jak wspominałem, każdy z nas potrafi napisać kilka zdań. Ale to, czy te zdania stworzą atrakcyjną i przyciągającą uwagę ofertę, merytoryczny artykuł, idealny tekst pod pozycjonowanie, czy będzie to jedynie potok słów bez ładu i składu, zależy tylko od piszącego.

Wyobraź sobie, że otwierasz własny biznes. Niech to będzie sklep internatowy – dla przykładu. Załatwiłeś już wszystkie formalności, opłaciłeś składki i pozwolenia, wydałeś dziesiątki tysiące złotych na towar, projekt strony internetowej oraz jej programowanie. Wszystko jest już prawie gotowe, ale brakuje przysłowiowej „kropki nad i” – tekstu.

Tutaj wielu początkujących przedsiębiorców popełnia błąd. Trudno mi mówić o powodach takiej decyzji – niektórzy zapewne szukają groszowych oszczędności, inni kompletnie zapomnieli, że każda strona (tak jak piosenka, zdaniem Kasi Nosowskiej z zespołu Hey) musi posiadać tekst. Jeszcze inni myślą, że napisanie artykułów blogowych, tekstów reklamowych, SEO i opisów produktów to banał. Jednak postawa w stylu „potrafię pisać, zrobię to sam” jest błędna i może być tragiczna w skutkach. Zaraz udowodnię Ci, dlaczego takie myślenie to poważny błąd oraz pokażę, co zyskujesz wynajmując dobrego copywritera lub agencję copywriterską.

 (C) Aleks Fotos - Pixabay.com

(C) Aleks Fotos – Pixabay.com

Czas to pieniądz – poświęć go na zarabianie

Wbrew pozorom, napisanie nawet krótkiego tekstu to wyzwanie, które zajmuje sporo czasu. Zwłaszcza jeżeli nie ma się w tym żadnego doświadczenia. Sam proces tworzenia tekstu dzieli się na kilka etapów:

  • rozeznanie – kiedy analizujemy konkurencję, szukamy niezbędnych materiałów oraz informacji i konsultujemy się ze specjalistami z danej branży;
  • planowanie tekstu – gdy układamy wszystkie zebrane informacje w ten sposób, aby tworzyły jedną, spójną całość;
  • pianie tekstu – kiedy na podstawie zdobytej wiedzy przelewamy myśli na papier, a zdobyte informacje zmieniamy w atrakcyjną ofertę reklamową lub poczytny artykuł;
  • korekta – kiedy czytamy stworzony tekst po raz drugi lub nawet trzeci i czwarty, w celu znalezienia ewentualnych niedoróbek i naniesienia stosownych zmian.

Wszystkie te etapy są tak samo ważne i należy im poświęcić więcej miejsca. Jednak to opowieść na zupełnie inny artykuł. Dzisiaj mówimy o tym czy naprawdę opłaca się inwestować w profesjonalne usługi copywriterskie. Wróćmy więc do tematu. Jak sam widzisz, napisanie tekstu zajmuje wiele czasu. Zastanów się teraz, czy masz go wystarczająco dużo, aby wszystkie treści tworzyć samemu? Zapewne masz ciekawsze i bardziej produktywne rzeczy na głowie…

To jednak nie koniec. Załóżmy, że jednak napisałeś treści na swoją stronę internetową lub samodzielnie stworzyłeś wszystkie opisy do produktów w Twoim sklepie internetowym. Zajęło Ci to dobrych kilka dni, a na końcu czytasz efekt swojej pracy i… nie jest z niego zadowolony. Twoje teksty lądują w na samym dnie kosza. Okazało się, że straciłeś tydzień – 7 dni, 68 godzin, 10080 minut, 604800 sekund. Pomyśl teraz co mógłbyś w tym czasie zrobić i ile zarobiłbyś jakbyś zostawił to profesjonaliście? Tutaj muszę jeszcze wspomnieć, że to dopiero początek. Tekstami na bloga, tekstami reklamowymi i SEO, które zwiększą widoczność Twojej witryny w sieci, mediami społecznościami oraz opisami nowych produktów, które pojawią się w Twojej ofercie też ktoś będzie musiał się zając. Naprawdę masz na to czas i ochotę?

Strata czasu, brak satysfakcji z wykonanej pracy, frustracja. Możesz tego uniknąć zostawiając copywriting profesjonaliście. To żaden wstyd. W końcu nie każdy musi znać się na wszystkim. Nie każdy jest profesjonalnym copywriterem, jak nie każdy jest profesjonalnym księgowym, informatykiem, inżynierem czy nauczycielem.

 (C) stevepb - Pixabay.com

(C) stevepb – Pixabay.com

Co zyskujesz zamawiając teksty u copywritera? To nie tylko oszczędność czasu

Do kogo udasz się kiedy zepsuje Ci się samochód? Co zrobisz kiedy instalacja elektryczna w Twoim domu zacznie szwankować? Chcesz zrobić remont mieszkania? Czy będziesz wszystko robił samodzielnie? W tych i w wielu innych przypadkach na pewno udasz się do specjalisty. Mechanik naprawi Twoje auto, elektryk naprawi instalację, a ekipa remontowa doprowadzi Twoje mieszkanie do ładu. Podobnie jest z tworzeniem tekstu.

Musisz wiedzieć, że zły copywriting może przynieść więcej szkód niż pożytku. Stać Cię na naprawienie szkód? Przekazując zlecenie w ręce eksperta w pisaniu i posiadającego w tym odpowiednie doświadczenie, oszczasz nie tylko czas. Profesjonalny copywriter wie między innymi:

  • jak tworzyć poruszające i skuteczne nagłówki;
  • jak używać perswazji i słów kluczowych;
  • jak posługiwać się językiem w ten sposób, aby nakłonić odbiorcę do działania, niezależnie od tego czy ma to być kliknięcie w link, skorzystanie z usługi lub zakup danego produktu.

Co jeszcze możesz zyskać wynajmując copywritera? O tym przeczytasz w kolejnym artykule.

Jak sam widzisz, copywriting to nie taka łatwa sprawa. Zostaw go nam! Agencja Copywriterska Polskie Znaki stworzy dla Ciebie profesjonalne treści. Dzięki temu oszczędzisz czas i poświęcisz go zarabianie pieniędzy. Sprawdź naszą ofertę! 

Kategorie: Wiedza o reklamie.